Wydział Oragnizacyjny
Do kompetencji i zadań Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich należy: |
||
|
1) zapewnienie sprawnego funkcjonowania i organizacji pracy urzędu, w tym sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad pracą pracowników obsługi Urzędu, |
|
|
2) koordynacja pracy w urzędzie oraz rozpatrywanie sporów kompetencyjnych między wydziałami, referatem i samodzielnymi stanowiskami, |
|
|
3) zapewnienie zgodności działania Urzędu z przepisami prawa, |
|
|
4) prowadzenie spraw kadrowych i osobowych pracowników Urzędu, kierowników jednostek organizacyjnych Miasta, pracowników szkół podstawowych |
|
|
5) szkolenie i doskonalenie zawodowe pracowników, |
|
|
6) prowadzenie spraw związanych z: |
|
|
|
a) obsługą rady, w tym koordynacja przygotowywania projektów uchwał Rady w porozumieniu z naczelnikami wydziałów merytorycznych, kierownikami i samodzielnymi stanowiskami oraz sprawowanie nadzoru nad wykonaniem uchwał, |
|
|
b) obsługą komisji Rady, |
|
7) prowadzenie ewidencji aktów prawnych Rady i Burmistrza, |
|
|
8) zapewnienie prawidłowej obsługi mieszkańców przez Urząd, |
|
|
9) koordynacja i nadzór nad rozpatrywaniem skarg i wniosków mieszkańców oraz interpelacji i wniosków radnych, |
|
|
10) koordynacja realizacji wniosków o udostępnienie informacji publicznej, |
|
|
11) prowadzenie sekretariatu i zapewnienie obsługi organizacyjnej i administracyjnej Burmistrza, |
|
|
12) zarządzanie budynkami administracyjnymi Urzędu, przeprowadzanie remontów, konserwacji tych budynków, |
|
|
13) prowadzenie gospodarki środkami rzeczowymi, zapewnienie zaopatrzenia materiałowo-technicznego i gospodarowanie nim, |
|
|
14) organizacja i koordynacja kontroli wewnętrznej, |
|
|
15) prowadzenie prac związanych z wyborami burmistrza, rady miejskiej, sejmu, senatu, prezydenta RP i referendum oraz prowadzeniem zgłoszeń do Rejestru Korzyści, |
|
|
16) przygotowywanie wyborów ławników do sądów, |
|
|
17) współpraca z organami wymiaru sprawiedliwości w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego, |
|
|
18) wydawanie zezwoleń na prowadzenie zbiórek publicznych, |
|
|
19) przyjmowanie zawiadomień o imprezach masowych oraz wydawanie decyzji odmownych w przypadku stwierdzenia naruszenia przepisów. |
|
|
20) przyjmowanie zawiadomień o zgromadzeniach publicznych oraz wydawanie decyzji odmownych w przypadku stwierdzenia naruszenia przepisów, |
|
|
21) przyjmowanie ustnie oświadczeń ostatniej woli spadkodawcy w trybie art. 951 § l k.c., |
|
|
22) sporządzanie spisów wyborców dla wyborów na funkcję Burmistrza, do samorządu gminnego, sejmu, senatu, prezydenta i dla potrzeb referendum, |
|
|
23) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość, |
|
|
24) przygotowywanie decyzji w sprawach zameldowania i wymeldowania, |
|
|
25) prowadzenie ewidencji ludności, |
|
|
26) wdrażanie systemów informatycznych i informatyzacja pracy Urzędu, |
|
|
27) naprawa i modernizacja sprzętu komputerowego w Urzędzie, |
|
|
28) prowadzenie i aktualizacja oficjalnej strony internetowej Miasta Kętrzyna wraz z Biuletynem Informacji Publicznej, |
|
|
29) koordynacja spraw związanych z pełnieniem przez Burmistrza jako organ wykonawczy Gminy Miejskiej Kętrzyn funkcji Zgromadzenia Wspólników jednoosobowych spółek Gminy Miejskiej Kętrzyn. |
|
|
30) prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej, |
|
|
31) Przygotowywanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, |
|
|
32) Prowadzenie spraw należących do kompetencji Gminy Miejskiej Kętrzyn wynikający z ustawy o transporcie drogowym, |
|
|
33) Prowadzenie spraw związanych z uporządkowaniem handlu na terenie Miasta, |
|
|
34) Monitorowanie potrzeb społecznych w ścisłej współpracy z organizacjami pozarządowymi jak i udzielania podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego pomocy organizacyjnej i merytorycznej, |
|
|
35) Prowadzenie bazy danych organizacji pozarządowych funkcjonujących w Gminie Miejskiej Kętrzyn, |
|
|
36) Przyjmowanie składanych do Burmistrza ofert, wniosków, inicjatyw, merytorycznych sprawozdań, o których mowa w uchwalonym Uchwałą Nr XXIV/172/04 RM w Kętrzynie z dnia 18 marca 2004r. programie współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami. |
|
|
37) Promocja podmiotów działalności pożytku publicznego. |
|
|
38) Prowadzenie działań informacyjnych i koordynujących funkcjonowanie podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego, |
|
|
39) Zapewnienie prawidłowego funkcjonowania archiwum zakładowego. |
|
|
40) Koordynacja spraw związanych z realizacją ustawy Prawo zamówień publicznych w Urzędzie Miasta, |
|
|
41) Prowadzenie spraw związanych z obsługą Rady Gospodarczej, |
|
|
42) Prowadzenie spraw związanych z kontrolą wewnętrzną w urzędzie oraz jednostkach organizacyjnych urzędu, |
|
|
43) Obsługa interesantów Urzędu Miasta w zakresie informacji co do miejsca i sposobu załatwiania spraw objętych zadaniami urzędu |
|
44) Realizacja i nadzór nad przestrzeganiem przepisów o ochronie informacji niejawnych | ||
|
45) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa. |