Do kompetencji i zadań Wydziału Infrastruktury Komunalnej należy:
|
1)
|
prowadzenie gospodarki lokalami mieszkalnymi i użytkowymi będącymi w zasobach komunalnych, |
2)
|
merytoryczne i techniczne przygotowywanie spraw mieszkaniowych dla komisji mieszkaniowej Rady Miejskiej i jej obsługa oraz ścisłe współdziałanie z zarządcami gminnych zasobów lokalowych w zakresie realizacji wykazu osób zakwalifikowanych do wynajmu lokali mieszkalnych i socjalnych, |
3)
|
współpraca z zarządcami oraz zarządami wspólnot mieszkaniowych w budynkach, w których Gmina Miejska Kętrzyn jest współwłaścicielem, w zakresie przekraczającym czynności zwykłego zarządu, |
4)
|
współpraca ze Spółkami komunalnymi w związku z realizacją usług w zakresie : |
|
a)
|
wodociągów i kanalizacji, |
|
b)
|
oczyszczania, |
|
c)
|
zieleni miejskiej, |
|
d)
|
ciepłownictwa, |
|
e)
|
lokalnego transportu zbiorowego, |
|
f)
|
innych potrzeb komunalnych, |
5)
|
zapewnienie należytego stanu sanitarnego, czystości i porządku na terenach stanowiących własność Gminy Miejskiej Kętrzyn, |
6)
|
sprawy targowisk na terenie Miasta w zakresie utrzymania stanu sanitarnego, czystości i porządku, |
7)
|
nadzór w zakresie utrzymania i prowadzenia szaletów publicznych, |
8)
|
współdziałanie ze służbami weterynaryjnymi w związku z ujawnianiem i zwalczaniem zaraźliwych chorób zwierząt, |
9)
|
współpraca ze spółkami komunalnymi w związku z realizacją usług w zakresie oczyszczania, |
10)
|
nadzór nad utrzymaniem cmentarzy komunalnych oraz prowadzenie ksiąg wieczystych ewidencji grobów, |
11)
|
współpraca ze spółkami komunalnymi w związku z realizacją usług w zakresie zieleni miejskiej, |
12)
|
prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska, ochrony przyrody, gospodarki wodnej, ochrony złóż surowców mineralnych, ochrony przed zanieczyszczeniami, gospodarki odpadowej oraz wykonywanie kontroli w tym zakresie, |
13)
|
współpraca w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych oraz zapobiegania i usuwania skutków nadzwyczajnych zagrożeń środowiska, |
14)
|
współdziałanie z Wydziałem Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami w zakresie zagospodarowania stref ochronnych oraz lokalizacji inwestycji szczególnie uciążliwych dla środowiska, |
15)
|
nadzór nad przestrzeganiem przepisów o ochronie środowiska, |
16)
|
prowadzenie spraw w zakresie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia, |
17)
|
opiniowanie spraw dotyczących realizacji zadań finansowanych z GFOŚiGW, |
18)
|
projektowanie terenów zielonych |
19)
|
inwentaryzacja zieleni miejskiej |
20)
|
pieczę nad estetyką terenów zielonych stanowiących własność Gminy Miejskiej Kętrzyn lub przyjętych do utrzymania przez Gminę Miejską Kętrzyn, |
21)
|
prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów oraz wymierzaniem kar za samowolne usuwanie drzew i krzewów prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i przeprowadzaniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie działania wydziału we współpracy z inspektorem ds. zamówień publicznych, |
22)
|
utrzymanie dróg gminnych oraz przejętych do utrzymania na podstawie porozumień, |
23)
|
współpraca w zakresie bezpieczeństwa ruchu na drogach gminnych i przejętych na podstawie porozumień, |
24)
|
przygotowywanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego oraz wnioskowanie w sprawach zmian organizacji ruchu, |
25)
|
nadzór w zakresie utrzymania oświetlenia ulicznego, |
26)
|
nadzór w zakresie utrzymania kanalizacji deszczowej stanowiącej własność Gminy Miejskiej Kętrzyn, |
27)
|
współpraca z właściwymi podmiotami w zakresie kształtowania przez nie cen za usługi przewozowe lokalnego transportu zbiorowego, |
28)
|
nadzór w zakresie utrzymania terenów zielonych na terenach stanowiących własność Gminy Miejskiej Kętrzyn, |
29)
|
zobowiązywanie do wykonywania prac zabezpieczających przed powodzią, |
30)
|
określenie standardów technicznych usług komunalnych, |
31)
|
wydawanie zezwoleń na świadczenie usług komunalnych, |
32)
|
budowa bazy danych i monitoring zawartych umów na wywóz odpadów komunalnych i opróżnianie zbiorników bezodpływowych, |
33)
|
monitoring zbiorników bezodpływowych, |
34)
|
wskazywanie potrzeb uzbrojenia Miasta w infrastrukturę wodno-kanalizacyjną, |
35)
|
wydawanie decyzji dotyczących obowiązków utrzymania czystości, |
36)
|
wydawanie decyzji w sprawie wnoszenia opłat za wywóz odpadów, |
37)
|
organizowanie zastępczego wywozu odpadów komunalnych i opróżniania zbiorników bezodpływowych dla osób, które nie zwarły stosownych umów. |
38)
|
wykonywanie innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów prawa. |